1 Temmuz 2009

Reading like coffee, but different spelling..!!

Filmi ilk olarak 2000 senesinde Feriye sinemasında saat 11,00 seansında(o seansta biletler%50 ucuz oluyordu..!) eşim ve kardeşimle gidip izlemiştik ve bütün salonda sadece 3 kişiydik..!!
Yönetmen Frank Darabont'un bir önceki filmi olan yine Stephen King ortaklığı filmi The Shawshank Redemption'u inanılmaz keyif alarak izlemiş ve The Green Mile'ın hikayesi ile aynı dönem ve benzer bir atmosferde olduğu için doğal olarak aynı başarıyı bu filmden de bekleyerek gitmiştik sinemaya..!!
Stephen King'in kitabını okumuştum(6 küçük cilt halinde ve bir kaç ay arayla çıkmıştı..!!) ve beni en çok meraka sürükleyen beyaz perdede John Coffey'i(postun başlığı bu şahsa ait..!) kimin canlandıracağı idi.! "Kitapta tanımlanan kadar iri bir adam bulmak mesele olacaktır" diye düşünüştüm..!! O güne kadar Michael Clarke Duncan'ı izlememiştim ve emin olun Brutal'ın(David Morse) onu arabadan indiğini görüp şaşırdığı sahnede en az onun kadar şaşırmıştım..!!
Filmde yönetmenin dönemi iyi anlatması kadar oyuncuları seçimi ve filmin genel, insanı asla sıkmayan-yormayan kurgusu da oldukça başarılıydı..!! Tom Hanks'in canlandırdığı gardiyanların başı The boss Paul Edgecomb'un yaşlı hali olan "Tom Hanks mimikleri" ile Dabbs Greer, toy-Barry Pepper, Wild Bill Wharton-Sam Rockwell, toot toot-Harry Dean Stanton, Hapisane müdürü-James Cromwell, Avukat Hammersmith-Gary Sinise Tom Hanks, Michael Clarke Duncan ve David Morse'un haricinde göze çarpan aktörler idi..!
Mr.Jingles'ı de unutmamak lazım tabii ki..!!
Gardiyanların Coffey'i sinemaya götürdükleri ve sahnede Fred Astaire ve Ginger Rogers "Cheek to cheek" eşliğinde dans ettikleri bölümde ve idam sahnesinde ağlamaya ramak kalmıştı...!!
"Dün akşam bilmem kaçıncı defa izleyince bu postu açmak istedim..!!"



Hiç yorum yok: