26 Ocak 2009

Black Hawk Down

Black Hawk Down(Kara Şahin Düştü)
Bu hafta cnbc-e ekranlarında 2001 yılı çıkışlı harika bir savaş filmi olan Black Hawk Down var..
Türün meraklısı olmayanlar için bile oldukça iyi bir seçenek olan ve kesintisiz aksiyon sunan film arşivcilerinde favorilerinden!!
Ridley Scott’ın Hannibal’dan sonra 2001 bandrollü 2. filminin 2002 ilkbaharında vizyona sokulması planlanmış, fakat daha sonra filmin Oscar yarışında başarı gösterme olasılığı üzerine gösterimi 2001 sonuna çekilmiş.. Mark Bowden'in yazdığı Black Hawk Down: A Story of Modern War (Kara Şahin Düştü: Modern Bir Savaşın Hikayesi) adlı kitaptan uyarlanmış.. Ridley Scott’ın başlıca rollerinde Josh Hartnett (Baş Çavuş Matt Eversmann) Eric Bana (Çavuş Norm Hooten-Hoot) Ewan McGregor (Uzman Danny Grimes) Tom Sizemore (Yarbay Danny McKnight) Sam Shepard (General William G) Ewen Bremmer (Uzman Çavuş Shawn Nelson) oynattığı bu filmle 1 senede 100.000.000 $ barajını aşan birden fazla film çıkaran 3 yönetmenden biri olduğunu belirtmek gerekir.! Ayrıca Ridley Scott bu filmle Gladyatör ve Thelma & Louise’den sonra 3. defa en iyi yönetmen kategorisinde Oscar’a aday oldu ve Ses ve kurgu dallarında Akademi Ödülü'nü kazandı.. Orlando Bloom'unda küçük bir rol ile karşımıza çıktığı filmin en sağlam karekteri ise Hoot rolüyle Eric Bana!!
Filmin konusuna gelince; 1993'te Birleşmiş Milletler Barış Gücü'nün bir parçası olarak bir grup Amerikan askeri Somali'ye gönderilir.. Görevleri asi komutan Mohamed Farrah Aidid'e bağlı bir kaç üst düzey askeri ele geçirmektir.. Fakat operasyon planlandığı gibi gitmez ve genç piyadeler ve tecrübeli delta gücü askerlerinden oluşan bu küçük birlik Mogadishu'nun en tehlikeli bölgelerinde kapana kısılır ve rehin kalırlar.. Destek gelene kadar 18 saat dayanmaları gerekmektedir.. Bu askerler aralarındaki her türlü fikir ayrılıklarına rağmen destek gelene kadar geçecek süre boyunca birbirlerinden başka güvenecek hiç kimseleri olmadığını öğrenecek ve göreceklerdir..

2 yorum:

B. dedi ki...

dün geceydi gerçekten harika bir film ilk olarak anlayamadım ne olduğunu 5-10 dakika sonra anladım ve seyrine doyulmaz bir film oldu
izlememiştim beynimdeki film arşivime sokmuş oldum :D
yakın zamanda esas arşivimin içine de sokulası

tamchee dedi ki...

Ben ilki sinemada olmak üzere 11 yada 12'nci defa izlemiş oldum.. :D:D